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M123 in Unimog 404

Verfasst: 09.07.2016, 11:18
von Игорьь
My Unimog 404 with Motor M123 and steering Unimog 406.
http://www.offroadmaster.ru/talk/forum3 ... ?PAGEN_1=3

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 09.07.2016, 15:02
von d0b
Thanks for sharing :D I read that you are going to put an injection instead of a carburetor on this engine, sounds very interesting! Also nice to watch how you implemented the 406 steering, is it an ZF 8038? May you can provide the whole type nr. of it, should be one of these:

ZF 8058(766.600?) - Unimog 406 ending with Nr. 12703 / year 1970 of
ZF 8038 - Unimog 406 ending with 20559

406 Steering Thread

I also want to build in a servo-steering in my 404, till now my research says a 8036 955 101 with 100bar should be a good one.

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Danke für`s teilen :D. Ich habe gelesen das Du eine Einspritzung anstatt eines Vergasers noch an den Motor bauen willst, klingt interessant. Auch schön zu sehen wie Du die 406 Lenkung verbaut hast, ist es eine ZF 8038? Vielleicht kannst Du noch die ganze Typ Nr. posten, sollte eine der beiden sein:

ZF 8058(766.600?) - Unimog 406 mit Endnummer 12703 / year 1970 oder
ZF 8038 - Unimog 406 mit Endnummer 20559

406 Servo Lenkung Thread

Ich möchte auch früher oder später eine Servo Lenkung verbauen, bis jetzt ergibt meine Recherche das eine ZF 8036 955 101 mit 100bar gut einzubauen wäre.

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 09.07.2016, 21:09
von Игорьь
Sorry for my language)))
Im use Yandex translation.
My comrad use also steering from Nissan Safary Y60:

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 09.07.2016, 21:11
von Игорьь
Also

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 09.07.2016, 21:13
von Игорьь
Also

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 09.07.2016, 21:23
von Игорьь
On my second Unimog 404 im use steering from Russian Unimog - GAZ-66

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 09.07.2016, 21:26
von Игорьь
also

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 09.07.2016, 21:34
von Игорьь
also

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 09.07.2016, 21:41
von Игорьь
also

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 15.07.2016, 01:05
von d0b
Thank`s for the information & pictures, i thought it was a ZF steering (8036) instead a nissan steering :D The second one (GAZ-66) looks a little bit like the first "servo" steering in the 404 (ZF-Ross Lenkhilfe). Don`t worry about the language translation, i use google translate to read your russian forum ;-)

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Danke für die Informationen & Bilder, ich dachte es handelt sich um ein ZF Lenkgetriebe (8036) anstatt des Nissan Lenkgetriebes :D Die zweite Lenkung (GAZ-66) sieht ein bisschen so aus wie die erste Servo Variante die es für den 404 gab (ZF-Ross Lenkhilfe). Mach dir keine Sorgen um die Sprach Übersetzung, ich benutze google translate um Euer russisches Forum zu lesen ;-)

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 16.07.2016, 09:21
von Игорьь
d0b hat geschrieben:Thank`s for the information & pictures, i thought it was a ZF steering (8036) instead a nissan steering :D The second one (GAZ-66) looks a little bit like the first "servo" steering in the 404 (ZF-Ross Lenkhilfe). Don`t worry about the language translation, i use google translate to read your russian forum ;-)
Good afternoon.
Thank you for your attention to the subject.
Yeah, I mean, the fact that we installed it on one of our five wymogow power steering from Unimog 406 (There are 2 power steering on the Unimog 406.
We managed to buy in Germany, one that is visually larger).
But we also have experience of installation on the Unimog 404 power steering from Nissan Safary and GAZ-66.
The engines Unimog: 3 vehicle have now M180, 1 car has the OM617 and 1 car is M123. There is 1 motor M123? which now repair and 1 motor M130, which is now also repair. I'll keep you posted.
Sincerely, Igor

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 20.07.2016, 20:25
von Игорьь
Today the power steering started to work.
The video shoot couldn't: two held manual mixer, which rotates the pump, I rotated the steering shaft by the key "8", of 12 cm, the wheel is really easy to spin given the fact that the steering radius of about 22 cm
In General it is felt that the pump difficult, most likely he is tired.
And so the wheel was spinning quite easily.

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 20.07.2016, 20:27
von Игорьь
Also

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 26.07.2016, 16:03
von Игорьь
Hallo an alle.
Heute machten die Reparatur der Pumpe des hydroverstärkers des Steuerrades und produzierten ersten Start der Servolenkung vom Unimog 406 auf unimog 404.
Eine Bohrmaschine, die Pumpe gedreht, war dürftige, also das lenkrad dreht nicht so leicht, wie bei laufendem Motor.
Vollenden, das System der Kraftstoffeinspritzung MPI Servolenkung und dann an der vollen Kapazität verdient. Mit freundlichen GRÜßEN, Igor


https://www.youtube.com/watch?v=fZOB-ClVG7A

Re: M123 in Unimog 404

Verfasst: 27.07.2016, 00:19
von d0b
Hallo Igor,
super Video und danke für den Link :-) Weiterhin viel Spaß beim schrauben :technik